24 January 2008

cuti sehari

selapas pengumuman cuti sehari untuk perayaan Thaipusam, banyaklah cuti tahunan bulanan ini. awal Februari ini merupakan Hari Wilayah, cuti lagi. Seterusnya diikuti dengan Cuti Tahun Baru Cina, cuti lagi. lepas itu..... cuti2 umum lambat lagi.

semperna cuti kali ini, awal pagi Alam dah ke Koitiam Bangi, pekena secawan kopi bersama roti bakar. seawal jam 9 pagi, orang tak ramai. rata-rata bersama keluarga untuk bersarapan.
jam 1.00 ptg, Alam bertolak ke Hotel Dynasty KL untuk memberi taklimat pada satu bengkel. nak buat camana, cuti umum pun kena kerja juga lah. lagi pun dah janji dengan penganjur awal-awal tahun lagi sebelum pengumuman dibuat. alhamdulilah, selesai juga pembentangan kertas yang Alam sediakan.
borak sana borak sini, rupanya..... salah seorang peserta itu merupakan pegawai yang bertugas di rumah peranginan persekutuan di Morib. ingat lagi dia pada Alam Setia nie.. he he he he. nantilah Alam pergi berkunjung kesana.

selesai sahaja taklimat, Alam terus ke USJ. mana lag.... H, I, J, K, L, M.....Maidin. dah lama tak kesana. lagi pun ada banyak barang yang nak beli nie...
nak dikata ramai orang, taklah. biasa-biasa ajer. banyar pun tak lama nak menunggu.




disini yang menarik perhatian ruangan produk tempatan. emmm...siap susun mengikut negeri lagi. baguslah produk Satu Daerah Satu Industri dipasarkan disini. tapi ramai yang tak membeli pun. kosong sajer area nie, tak der pun orang datang tengok2 produk tersebut.


untuk solat maghrib dan isyak, Alam singgah sekejap disini. alhamdulilah dapat dnegar ceramah yang disampaikan oleh ustaz antara maghrib dan isyak. amin...



- cuti oh cuti, kalau dapat cuti lama-lam kan best. Alam ada lebih dr 2 bulan cuti terkumpul untuk tahun ini. biler lah nak bercuti nie -

4 comments:

MOLY said...

mydin .. dah lama x pergi ....

alam .. syioknya ada lebih dr 2 bulan cuti terkumpul ???

pergilah makan makan angin nanti ...

enjoy puas2

ita.itu said...

wah..byk ko shopping ek

Ad Rifza said...

Mai laa bercuti ke Kelantan..hehe

Anonymous said...

bukan tak nak beli produk tempatan tu, tapi nmpk macam dah lama sgt kat rack tu lerrr...