22 June 2009

Salah Siapa?

Bunga ditaman sebelah tempat parking kereta pagi tadi.

Tertarik untuk mengulas petikan daripada Harian Metro 'Faktor menarik, Menolak Kunjungi Kedai Syahwat' susulan daripada artikel hujung minggu. Emm...macam-macam boleh diperkata. Suami curang @ Isteri tak beri layanan mesra @ Suka-suka sahaja. Salah siapa?
Jika si isteri yang membaca sudah pasti marah, jika suami yang membaca pasti tertanya-tanya. Tak sangka, balik semasa balik kerja disambul mesra, si suami kata penat bekerja. Di waktu pagi hendak ke kerja, sarapan disediakan, baju digosok, makan malam dihidangkan, pabila kurang sehat dijaga rapi, waktu malam seperti biasalah ( ta tau lah...tak kawin lagi..kekekeke). Si isteri sanggup tak tidur malam bekorban untuk yang tercinta.

Bagi suami, sudah pasti hendak yang terbaik. Balik rumah sure muka cool sahaja. Tak ada apa-apa yang berlaku. Walau apa pun alasannya kita perlu ingat 'setiap seorang lengkap melengkapi antara satu sama lain' dan 'kongsilah kebahagian ini sebaik mungkin' untuk kesejahteraan bersama. Jangan curang, kang terkantoi abis. Nak kantoi bukan esok lusa, mungkin sebulan dua atau setahun dua. Kasih sayang boleh dipupuk dan ditingkatkan sehari demi sehari.
Ini adalah sebahagian daripada 'borak-borak' dengan member QA yakni akak-akak, abang-abang, makcik-makcik dan pakcik-pakcik semasa kitorang hantar borang di JPA. Ada yang sudah mula cuti dan belum lagi. Lama tak jumpa, duduk ramai-ramai borang panjang.
p/s untuk Yati :- Apa dah terjadi? Alamak..... aku lari dulu.

No comments: