04 July 2009

Made My Own Ice Blended

Bought pineapple and made my own ice blended this evening. Sedap gak, lagi pun percubaan pertama. Dah lama my uncle tolong belikan blender ini, so hari ini baru nak guna. Tobat pakcik aku marah sebab dia pun nak minum gak, duk suruh aku buat tapi tak buat-buat. If you're here, i will make Power Root Ice Blended. Okey?

mudah sahaja, guna ice yang ada. agak2 jer lah berapa banyak nak guna

ini nenas yang dibeli pagi tadi di tapak pameran jualan. kesian brother yang jual tu. aku suruh dia kupas dan potong siap-siap buah ni. siap dia kata tak pernah lagi org suruh dia kupas dan potong buah. biasa beli sahaja...aku buat muka poyo jer sambil puji2 kekuningan buah nenas nie.

masuk semua sekali dalam blender. make sure blender ini guna untuk buat minuman sahaja. akak-akak dan makcik-makcik jangan dok guna blender yang diblen dengan sambal atau bahan-bahan lain. takut nanti rasa lain. nanti kang suami korang lari gi minum di Seri Teja. tu yang ramai malam2 dok lepak. untuk aweks2, buat untuk bf korang cam nie. kang lari cari aweks lain. kekekkeke...mati aku kena kutuk.

dah siap ni. nak masuk kat mana? kekekek

hidang secantik ini. minum dengan bacaan Bismillah terlebih dahulu. Hilang dahaha. Next my menu will be Teh Tarik Boh Ice Blended or Green Apple Ice Blended.

1 comment:

hOtMaMa said...

menarik nih.... tak pernah lagi cuba iceblended pinapple, biasa buat w/melon jerk...harus iols cuba pas neh...
opss..uols..nak wat Power Root Ice Blended utk sapa tew....?? eeeheeeemmm.. lariksssss!