01 May 2009

KLIA.... datang dan pergi

Jika daripada Putrajaya, mudah sahaja ke KLIA. Alam lebih suka guna ERL. Relex dan tak memenatkan. Jadual perjalanan kenalah tengok dahulu. Cara lain boleh memandu sendiri dengan menggunakan laluan ke Dengkil, lebih cepat dan tak ada tol. Bila sebut tentang KLIA, terus dikaitkan dengan penerbangan. "Nak gi mana? Dah sampai ker? Tunggu di gate mana?"
Sekarang ini suasana sudah lain. Ramai ibubapa yang menghabiskan masa bersama anak-anak kecil di KLIA. Makan KFC atau McDonald disana. Jika KFC, dekat dengan tempat permainan. Itu lah yang Alam lihat petang tadi. KLIA sudah pasti menjadi pintu Utama negara perhubungan udara. Datang dan pergi....itulah KLIA medan perhubungan yang berterusan.


Pagi tadi awal pagi Alam terus ke destinasi mencari maklumat. Biasalah cuti Hari Pekerja. Untuk semua rakyat Malaysia 'Selamat Bercuti' ...best tu 3 hari. Opss...silap, Alam ucapkan 'Selamat Hari Pekerja. Alhamdulilah maklumat yang dikehendaki sudah ada. Penatlah ...banyak siot.


Dah lama tak pakai Baju Melayu. Hari ini Solat Jumaat lengkap berbaju Melayu Biru. Handsome tak? Kebiasaan berbaju kerja. Selepas selesai solat Jumaat terus KLIA. Jumpa member kat sana. Persahabatan terus berkekalan, Insyallah. 'Datang dan Pergi'. Kesempatan sebelah petang diambil dengan ke Kelab Tasik Cyberjaya. Biasalah Alam selalu ke sini. Riadah sikit.



Malam nie ada Majlis Tahlil dan Doa Selamat seperna masuk rumah baru geng opis Alam. Tima kasih Mum panggil kotarang makan-makan. Sedap siot. Siap tambah lagi. Tima kasih kat Dolah tumpangkan aku malam nie.

No comments: