06 May 2008

Disana Disini

Alhamdulilah dah selesai

Alhamdulilah selesai juga akhirnya. Last minit prepare, diharapkan sesuatu yang terbaik akan muncul. Tak mengharap sangat keputusannya. Tapi jika boleh nak yang terbaik. Thanks Saiful, Dolah and Cha Om yang banyak membantu.

Sakit lagi

Aduh.... sakit lagi. Terlupa pulak nak bawa ubat sekali. Terpaksalah balik umah dulu. Diharapkan esok yang terbaik. Tima kasih ya drive keta tadi.

Kisah Kaunter

Itulah nak dicerita, kisah orang yang lepak dikaunter. 'Assalamualaikum. Akak, nak tanya dimana tandas?',pertanyaan Alam dengan penuh sopan santun. Dolah pun ada sekali. Maklumlah pertama kali datang disini. Jawapannya 'Akak bukan kerja disini'. Alamak...tersalah tanya atau dia yang tersalah duduk di kaunter. Kitorang tengok macam pakai seragam jer. Bertudung hijau. Ingatkan diorang pekerja disitu. Rupanya bukan, diorang pun nak ke destinasi yang sama. He he he he. Alam dan Dolah ketawa sahaja.

Jadi, untuk akak-akak janganlah lepak kerusi dikaunter pertanyaan.


Mahu berubah atau kena dipaksa berubah

Pelik, dia buat selamber aje. Tak paham bahasa ker? Masih tak mahu berubah lagi. Alam akan buat yang semampu, tapi jangan ingat anda bolehlepas tangan. Itu tak tahu, ini tak tahu. Apa yang ko tahu. Lebih dari 2 tahun bekerja masih lagi dengan cara yang sama? Cubalah berubah nie. Tolonglah.....

No comments: