19 June 2008

...maafkan aku.

- maafkan aku -


maafkan aku jika terlalu ada yang terguris. mungkin ada yang menceritakan perkara yang tidak seharusnya, mungkin ada yang berdengki, mungkin ada yang mencemburui. kenapa perlu semua itu. kenapa perlu dengar dari pihak lain, sedangkan tidak berani bertanya pada aku. dia macam ni, dia macam tu, dia tu penting, semua dia boleh. HAMPEH !!!! aku heran, aku pelik, orang yang ko tanya itu pun amat jarang sekali bertemu dengan aku, boleh dikira dengan jari. aku pasti dan yakin apa yang aku lontarkan adalah pandangan dari aku. kadang kala ia bersifat negatif.... tapi haruskah aku memuji sentiasa. itu baik, itu hebat, itu tak boleh, ini tak boleh. apa-apa pun aku mohon kemaafkan jika kata-kata itu terlalu menguris hati. baru aku tahu....kisah disebaliknya. kenangan dahulu aku hargai dan aku hormati. itulah yang menyebabkan aku memaafkan dirimu.

No comments: