25 December 2008

macam-macam

banyak betul yang berlaku sepanjang minggu ini. emmm, nak kata seronok tak seronok sangat, nak kata benci tak lah benci sangat, nak kata bosan tak bosan sangat. cuma semua perlu dihadapi sebaik mungkin. hari ini tak sama dengan esok, esok belum pasti apa akan berlaku.

minggu ini sahaja, banyak sangat soalan, kenapa itu kenapa ini, alamak...pening kepala aku nak explain. aku terus senyum dan menerangkan satu persatu walaupun aku dah nak marah. ada tikanya aku bersuara kuat. paham2 sahaja, kalau aku tak puas hati, aku direct sahaja cakap. mana tak marah, kasi arahan jam 12.55 dan pukul 2 dah nak tengok siap. lantak apa nak jadi, bos tanya aku buat selamba aje. bos tahu cara aku kerja.

ada kalanya aku heran, kalau nak dibuat pembetulan atau penambahan, buatlah. tak perlu nak kecoh2. ubah sahaja selepas itu maklum pada bos. jangan cerita tak puas hati, tapi tak berani nak buat. ala, takkan lah tak kenal lagi cara bos kerja macam mana. buatlah penambahbaikan kemudian maklum sahaja. satu tindakan pasti ada sebab musababnya.
biasanya kalau aku rasa tak betul, aku terus tukar. kemudian lihat hasilnya dan maklumkan tindakan itu pada bos. janganlah nak takut.

setiap petang aku teruskan kerja aku, sediakan dokumen yang diperlukan.

Posted by Picasa

No comments: