07 December 2006

dulu-dulu dan kini

Biasalah biler tiba time hujung tahun...banyak report yang kena sediakan. Itula, inilah.....format itulah,format inilah. Sampai nak makan pun tak selera di Cafeteria ini. Almaklumlah, disini makcik cafe tu yang kongkur semuanya. Sedap ker @ tak, apa dia heran. Orang tetap datang jugak. Nasib baikler, ade orang yg sudi buat air...he he he bolehler minum sikit. Nora, ko dah tak bancuh ayer untuk bos ker? He he he, dulu-dulu selalu juga Nora buat ayer untuk Puan Pengarah aku...so aku pun tumpangler sekali minum. La ni dah tak der lah...........................
Nak makan kat luar, jauh plak. Kena start keta, keluar jalan. Dulu-dulu, ader nasi daging + ayam panggang di PJH, seronok jugak gie situ. La nie dah tutuplah. Ingat dulu-dulu....aku, Sedi, Pojie gie makan. Dulu-dulu, masa Pn Nordina mengandung, dengar jer makan kat situ, dia pun nak pi. Camtu jugak....dulu-dulu masa Kak Ida & Kak Zilah ader, diorang pun suka.

Ingat masa dulu-dulu, masa Kak Ida cuti bersalin, aku ler yang tanggung kerja dia. Bagus tak bagus, aku leh cross section, buat kerja, tak pernah dibuat orang. He he he he....bukan nak puji diri tapi satu pengalaman. Nak kata teruk jugak handle development tak ler, dulu-dulu ingat lagi, masa tu aku buat paper untuk new sistem. Sedi yang jadi programmernyer. Caya jugaklah masa aku buat marketing untuk sistem tu.........la nie kalau di opis, semua orang dah tahu. Dulu-dulu ingat lagi masa aku first time present pada pengurusan atasan, terkejut jugak Tan Sri KP. He he he he. Semua soalan aku dapat bidas dengan jawapan yang konkrit. Masa tu ler nama aku melonjak naik...he he he he....yang paling syok dengaq, dia tanya siapa tu yang present. Dulu-dulu ingat lagi pas present, En Rosli kata "Hang terror noo..buat marketing sistem. Sampai KP tanya pasai hang. Bebuih aku explain. Awat dia marah ker? Tak ler.....dia tak pernah tangok hang" Maklumlah masa tu, aku baru jer dapat balik semula ke Putrajaya. Aduh bagus sangat ker aku nie? Apa-apa pun aku ucapkan pada Sedi, sorry ler kot-kot ko terasa biler aku tegur apa-apa masa mula nak buat sistem ini.
Dulu -dulu
ingat masa satu team dengan Kak Zilah, dia lah yang paling tau perangai aku nie. He he he he. Aku seronok jugak masa tu, banyak aku belajar tentang hal-hal management dari dia. Kalau la nie, orang kata aku teror pengurusan, aku rasa Kak Zilah lagi power. Biasalah laki dengan perempuan, lain sikit la...Paling seronok, pagi2 Kak Zilah bawa karipap. Akuler pelanggan tetap karipap Kak Zilah. Sebab karipap tu sedap, cukup selera aku. Aku teringat sangat masa dulu-dulu. La ni dah tak der. Semuanya kenangat dulu-dulu.

AKU DI MASA KINI.....






No comments: